fredag 17. juli 2009

Mat i Shibuya og BBQ neste dag

Dette er for helga som var har ikke fått skrevet noe før nå..

Harajuku

Vi møtte opp på Harajuku togstasjon. Jeg møtte flere nye IAESTE-traineer som da akkurat hadde ankommet. Fra Harajuku togstasjon er det mulig å gå til Shibuya sentrum. På veien ser man da mye, alt fra butikker med mote til en veldig stor og flott park. Der hadde de konserter på dagtid og det var masse folk ute å nøt det fine været.

Shibuya sentrum
Når vi kom til Shibuya sentrum så gikk vi til en resturant like i nærheten. Igjen var dette en resturant hvor man spiste mat som man varmet på bordet(virker veldig vanlig det her, at alt av ingredienser er klart i gryten, også er det bare å skru på fyr og flamme). Til maten hadde vi øl og noen japanske drinker som jeg ikke er sikker på hva var. Når vi var ferdige og spise, så gikk vi til en engelsk pub. Der prøvde jeg forskjellige japansk whiskeyer mens vi alle satt og snakket rundt et stort bord. Når folk begynte og gå, tok jeg og Siri, ei norsk jente jeg møtte, følge til toget. Jeg kan konkludere med at det har vært en veldig fin kveld med god mat og drikke.

Grilling
Dagen etterpå var det grilling. Jeg reiste ganske langt for å komme til den eneste plassen i utkanten av Tokyo som man kan grille. Det var masse folk der, og underlaget var stein. Vi stod under ei jernbanebro, så vi hørte togene ganske godt. Her møtte jeg flere IAESTE-traineer. Når vi var ferdige å grille, satte noen av oss kursen videre til karaoke.














Karaoke

Det var ganske morsomt. Vi "leide" et lite rom relativt billig og fikk med et stort glass med valgfri drikke. Valget ble iskaffe(med isbiter og alting). Inni rommet var det et fjernsyn og en lite panel vi kunne søke og velge sanger med. De hadde et stort utvalg med sanger. Vi hadde det definitivt ganske morsomt med å synge. Og enda morsommere etter vi hadde drukket opp noen øl som vi hadde med som var til overs fra grillingen tidligere. Når vi var ferdige med karaoken, ble vi spurt om vi ville være med å ha middag.















Middag

Det ville vi selvfølgelig, så vi gikk til en resturant hvor de serverte mat. Eller faktisk så gikk vi forbi mange resturanter, alle var fulle utenom den siste. Kan konkludere igjen at dette har også vært en veldig hyggelig dag, og at de japanske studentene som var såkalte IAESTE-frivillige igjen gjorde en aldeles utmerket jobb med å lage en innholdsrik dag(igjen).

Om ikke lenge ska jeg til mount Fuji, som er det største fjellet i Japan. Faktisk er det også en aktiv vulkan(men den har ikke hatt utbrudd på over 300 år, så nå er den grodd igjen).Det er oppmøte på en togstasjon, og fra der tar vi bussen fra den til selve fjellet. Fuji bestiges da om natten slik at vi kommer frem litt før soloppgang, så det kan jeg tenke meg blir fint. Kommer til å skrive ett innlegg om mount Fuji etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar